fredag 14 oktober 2011

Mycket svordomar just nu

Jag är så jävla förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen.. Ni vet, jag skulle ju bli igångsatt idag...

För det första fick jag sitta och vänta 4 jävla timmar på en läkare, som kommer med utlåtandet "Vi sätter inte igång på fredagar, och inte heller med gel eller med BARD-kateter. Utan vi tar hål på hinnorna, och då måste man i princip vad förlossningsklar."

FÖR HELVETE!!!!!!!!!!!

Varför har jag då fått TVÅ tider för igångsättning, och speciellt på en fredag som dom antagligen inte sätter igång på, om dom inte använder andra alternativ än att ta hål på hinnorna? Jag satt och bölade som en idiot där inne, för jag blev så himla ledsen. Men hon satt inte o rörde en min, mer än att hennes jäkla flin var uppe vid öronen.

Skulle få en ny tid på onsdag, men jag orkade bara inte tacka ja.. Jag orkar inte ha förväntningarna uppe, och nu vet jag att jag har 2-3 veckor med nätter kvar där jag bara får sova tre timmar, tre veckor av nätter där jag inte kan röra mig pga av den extrema smärtan, och tre veckor där jag inte kan ta hand om mig själv, vardagen eller mina barn...

Det är så inhumant, och skulle det varit en människa som inte är gravid hade dom gjort allt för att underlätta för denna... Fy fan säger jag bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar