torsdag 6 oktober 2011

Arga Snickaren 5/10-2011.

Okej, mitt andra inlägg med lite arga känslor i idag, men det är lika bra att ta allt på samma gång ;-)

Såg på arga snickaren igår, och jag blev helt paff över vad jag såg. Två människor, helt inkompetenta till att driva runt livet för sig själva, sitt hus och sina två, stackars barn. Huset var totalt mögelskadat, ingen fungerade ventilation pga. pappan i familjens samlande, stora sprickor i grund och fasad plus hål i taket.

Ändå så bodde dom kvar, ingenting gjorde dom med huset förutom att förstöra det ännu mer. Dom packade låda efter låda med trasiga saker och satte upp på övervåningen, dom samlade skrot och gamla kassaapparater i trädgården och kvinnan rökte inomhus.

Som förälder blir jag totalt rasande över hur dom kan göra såhär, hur dom inte prioriterar sina barns hälsa först.

Dom båda var arbetslösa, och brodern hade psykiska problem. Dom sket totalt i att det såg ut som det gjorde, och dom gjorde ingenting för att göra det bättre.. Anders erbjöd dom 15000 kr för att köpa skiten, eftersom dom var helt oförmögna till att göra sig av med skiten eller ens försöka sälja det som var säljbart. Men inte då, det vägrade dom göra!

Hade dom varit ensamma i skiten, hade huset gärna fått falla över dom, men nu bor det två stycken småbarn där inne också, vars hälsa antagligen inte är den bästa pga. miljön.

Nej, fy fan.. Vilka nötter det finns!

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig! http://finastehuset.blogspot.com/2011/10/klyftorna-i-det-svenska-boendet.html

    SvaraRadera