onsdag 5 oktober 2011

Ibland händer allt samtidigt.

Ibland händer allting samtidigt, och när man är gravid så blir det ännu värre med tanke på alla hormoner.

Jacob är ju som sagt inne i trotsåldern, och det har i princip varit syskonbråk sen dom kom innanför dörren.
" Julia gör det, Jacob gör det. Julia tar den, Jacob gör sönder den. Jag vill inte se på den filmen, och jag vill se den filmen".

Till slut fick jag ta med Jacob upp, efter ett långt utbrott, för att leka själv med honom så han skulle lugna ned sig. Funkade jättebra, sen skulle han på toaletten, o jag skulle hjälpa honom. Då lyckades jag göra mig illa (som vanligt under denna graviditet) och låser allt från västra ljumsken upp till ryggen. Fick sätta mig ned, och ropa upp M.

M. och barnen fick leka vidare utan mig, och jag fick satt mig i soffan efter många om och men. Sen brakar helvetet loss igen, Jacob och Julia börjar bråka!

Blev lite lugn o ro när vi satte oss o skulle fika, men då hade kladdkakan jag hade bakat blivit helt misslyckad och bara rinnig.. Surt.

Efter fikat skulle jag börja göra i ordning för kvällsmaten, mannagrynspudding tänkte jag. Det slutade med att jag spillde ut all mannagryn över mig och golvet, mjölken kokade över och allt brände vid. Där bröt jag ihop och skulle gå upp för att sura, men då snubblade jag och slog i mig i min egen krycka o fick ännu ondare.

Livet leker verkligen ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar