lördag 15 oktober 2011

15 Oktober





I morse var jag ledsen, jag hade väldigt ont och kunde inte gå. Fick ligga i sängen och känna mig otillräcklig, och höra barnen på nedervåningen utan att ens kunna ta mig dit och leka med dom. Jag funderar på om denna graviditet har förstört min kropp för all tid o rum eller om det kan gå över, för jag kan inte stå ut med tanken på att vara sån här hela livet.

Förhoppningsvis så går det över med hjälp av sjukgymnastik, då dom menar på att detta inte är nervpåverkad ( vilket två andra läkare har konstaterat att det är ), men men.. Man hoppas ju på det bästa såklart!

Så idag, efter lite smärtstillande, så fick jag kommit upp ur sängen för att gå ned och pussla en himla massa pussel med Julia medan Mattias tog Jacob till affären. Sen blev det tillagning av lunch. Passade även på att göra små efterätter, småpajer med hallon och blåbär. Mums!

Efter det så blev det lite målning och pyssel. Gjorde ett par raketer till barnen, som var uppskattade. Sen så satte jag mig o gjorde en hel park med pappfigurer. Kommer inte inte ihåg när jag gjorde det här senast, men det kändes så underbart att kunna göra någonting med barnen! Julia var ju iofs den som var mest intresserad av parken med pappdjur och pappmänniskor, Jacob ville bara kasta runt raketen. :-)

Nu är Mattias ute på lekparken med båda barnen, och jag tar det lite lugnt inomhus. Om en timme ungefär så påbörjas matlagningen som idag blir kebab, mums!

Hoppas ni har en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar