torsdag 1 september 2011

1 September

Nu är September här i alla fall, hurra! Det var 7 grader i morse när jag klev upp, riktigt höstigt.. Sjunker det ett par grader till så åker barnens höstjackor på.

Natten var förjävlig, som vanligt. Hade lust att redan ge upp vid ettiden, men jag höll mig kvar hela natten trots grym smärta och en förkylning som kickat in. Somnade visserligen sittande vid ettiden, så nackspärren kom som ett brev på posten sen vid fyra-femtiden.

Gick upp sedan vid tjugo över sex och käka frukost, gick genast o la mig igen. Barnen var så gulliga, dom satt bredvid mig uppe i sängen och lekte. Kändes väldigt bra att ha barnen nära, man saknar dom otroligt mycket när man är totalt passiv om dagarna och inte kan göra annat än att bara vara tråkigt och trött.

Vid halv nio fick Julia gå till dagis, och strax därefter tog M. med sig lilleman ut i skogen på äventyr. Äventyr kan man säga att det blev, för maken kom hem alldeles blöt. Han hade tagit sonen i famnen och skulle hoppa över ett dike till en äng, ja, han trodde att det var en äng. Vad det egentligen var, så var det en sumpmark och han åkte ned till knäna i marken och ramlade omkull. Sonen hade visst kiknat av skratt när dom sedan skulle dansa sig därifrån, från den ostadiga mark. :-)

Nu har jag precis ätit lunch, och ska snart upp o lägga mig igen. Känner mig inte helt hundra, och bihålorna och hjärnan känns full av gegg, resterande av kroppen beter sig som den gör när den är full av alkohol. Man har ju varit skonad länge från sjukdomar, så att den förkylning fäller en precis är ju inte så konstigt.

Ni får ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar