onsdag 14 september 2011

14 September.

Idag har jag varit hos barnmorskan, och hon ringde till Näl och ordnade en tid för att prata igångsättning. Känslorna är med skräckblandad förtjusning då man har hört så mycket illa om igångsättning och dess biverkningar.

Många säger att dom får pinvärkar av att bli igångsatta och att det blir extremt intensivt. Frågan är bara om det är någon skillnad när man tänker på hur Jacobs förlossning var. Där blev jag ju mer eller mindre igångsatt i v.41 då mina värkar avtog. Så dom satte ju dropp och tog hål på hinnorna, och den förlossningen var verkligen jätteintensiv och jag hade hemska värkar. Överlevde jag den, dock med lite men, så klarar jag väl den här sista förlossningen trots igångsättning?

Well, vi får väl se vad läkaren säger om ett par veckor och hur hon bedömer mognaden för igångsättning så får vi ta det därifrån..

1 kommentar:

  1. Spännande!
    Jag har ju haft tre helt olika varianter av förlossningar... ettan blev på ett sätt igångsatt och höll på 10 timmar innan han kom ut... eftersom det var just ettan så tror jag att jag minns den som jobbigast.. allt var ju nytt..
    2an kom på mindre än en timme från första tecken på att det var på G.. alldeles för snabbt och nästan i bilen..
    och trean med akut snitt, vilket var jobbigast efteråt!
    Har varit in på bb en sväng redan med fyran, men hAn stannar där ett tag till... ; )
    Japp... han....
    gick inte att missa på ultraljudet...

    Kramar, Hanna

    SvaraRadera