onsdag 31 augusti 2011

31 Augusti

Idag har nog varit den mest smärtsamma dag jag upplevt på länge, och jag är så tacksam för min underbara man som verkligen ställer upp och som mer eller mindre är en superpappa/superman i mina ögon. :-)

Vaknade vid fem idag med massa smärta, men somnade om en stund ändå. Vaknade sedan upp vid sex med ännu värre smärta, och att ta sig ned för trappan vad en möda, men att sedan sitta upp var en utmaning. Kunde inte lägga någon som helst tyngd på min underkropp, så jag fick sitta och stötta upp med armarna för att inte gråta av smärtan.

Duktiga mannen fixade frukost och allt annat omkring. Fixade badkaret rent från leksaker så jag kunde sätta mig däri för att se om värmen kunde göra skillnad. Dock är det ingenting jag tänker prova igen, för jag kände mig lika smidig som en elefant.

Efter det så blev jag liggande i sängen fram till nu ungefär.. Legat och glott på The Big Bang i ett par, tre timmar. Lysande serie det där!

Pratade med förlossningen idag också, och hon skrev upp allting om min smärta, och bad mig kontakta min BM så jag kunde få tala med en läkare om ev. igångsättning om nån vecka. Får se om jag kan få det beviljat..

Kommer jag få gå tiden ut och kanske ett par veckor till lär jag gå upp 10 kg till, för just nu är jag i en tröstätartid. Idag har jag fått i mig ett wienerbröd och en halv, stor chokladkaka och en pizza väntar runt hörnet. Imorgon lär bli likadant, då M. och barnen var iväg till barnens farfar och fick med sig massa gofika hem. ^^,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar