torsdag 30 december 2010

Vad var det jag sa?



Vad var det jag sa, som jag fick så hård kritik för?
Jo, när jag blev en motståndare för receptfria läkemedel i livsmedelsaffärer! Jag sa att tablettmissbruket skulle öka, och att minderåringar får lättare tillgång till tabletter. Nej då sa alla, det ska ju vara 18 årsgräns så att dom som köper är mogna nog att besluta själva vad dom ska ha.
Men vet ni, receptfria värktabletter som marknadsettan Alvedon är numera det vanligaste självmordspillret.
Sen har tonårstjejer börjat äta paracetamol emot allt, till o med sömnproblem och stress

58 butiker av 100 bryter mot lagen o säljer till ungdomar under 18, samt att dom inte skyltar med att det faktiskt är åldersgräns på tabletterna.
Här är en usel ursäkt för att inte ha någon skylt :

"Mats Overgård, Icas kvalitetschef.

– Det är en sak som butikerna måste förbättra.

– Det är nästan 50 procent som saknar skylten i ert test, det är inte bra.

– I samband med att man drog igång försäljningen skickades skyltar ut, men sånt slits och då har det inte satts dit en ny. Nu måste vi få upp skyltarna igen."

* LÄS att skyltarna slits, ni vet dom som står där och som ingen rör. Dom slits..


1 kommentar:

  1. Det är nog bara en övergångsperiod. Samma som om starksprit skulle få säljas på ICA - det skulle nog fungera efter en tid.

    Men jag kan väl ge dig rätt för stunden åtminstone =)
    Synd det att ICA-kassörerna inte är bättre på att ta leg, kan vi skylla på dem? Idiotisk ursäkt om skylten, haha.

    SvaraRadera