måndag 27 december 2010

Vilken underbar Måndag!


Vilken underbar måndag. :-) I morse fick jag för mig att vi skulle åka iväg och åka skidor. Jag har åkt skidor för 10 år sedan, en gång, och det slutade med livslång skada i knät. Men idag kände jag att det var dags igen att prova på.

Julia blev ju superlycklig, så vi drog iväg till Mösseberg till Alpinbacken. Hyrde skidor där till mig o Julia. Jacob fick leka med pulkan tillsammans med Mattias som inte vågade sig på backen.

Jag fick med mig Julia upp i backen. Där fegade jag jättelänge, och till slut kom en kvinna som frågade om jag ville att hon skulle åka med Julia ner med sele, så det tackade jag för. Sen tog jag mig mod att åka ned för backen, alla 3åringar gjorde det ju så lätt! ;)

Med en ilande fart for jag ner för backen, för att sedan stoppa farten så bestämde jag mig för att sätta mig på rumpan.. Haha.. Skitkul. :P
Sen fokuserade jag mig på att hjälpa Julia, och vilken höjdare hon var! En dold talang, verkligen. Hon åkte och hon svängde, böjde på knäna och körde. Stannade gjorde hon med fint.

Så detta ska vi uppmuntra, för hon tyckte det var jättekul. Så vi var faktiskt iväg till stan efter vi kom hem, jag och hon, och köpte ett par skidor till henne som vi ska hämta ut imorgon. Jag sa dock till henne att hon inte kommer få nåt fören hon fyller år i Mars nu, eftersom hon fick en sådan dyr grej. Och hon lovade att inte tjata om nåt.. Hehe :)

Så imorgon, ja, då vet ni vad vi gör!

1 kommentar:

  1. Det är ju bara toppen! Att hitta rätt bara så där. Men ungar är otroliga, de räds inget, bara öser på! Verkligen jätteroligt också att du vägade dej på det igen med tanke på vad som hände sist du åkte, heja er!
    Kram! //Mams

    SvaraRadera