onsdag 15 december 2010

Mängder mer snö

Det blåser ute, och snön den hänger med i vindarnas lek. Min tanke var idag, när barnen blev hemma att åka till stan så barnen kunde få köpa en julklapp till Mattias, men det blir en hemmadag.. Seegt..

Barnen har sin ovana att vakna klockan fem, så jag är trött, så trött.. Så att försöka motivera sig från att resa sig ifrån soffan är svårt, speciellt med min förkylning på detta.
Vi har legat en stund o myst o tittar på Trolltyg i tomteskog.
Nu är den slut, och jag tackar för att att barn har egen fantasi så dom kan hitta på egna lekar.
Det är bara massa positivt med syskon - dom kan roa varandra ;)

Dom bråkar faktiskt inte så ofta med varandra, det är väldigt sällan faktiskt. O det tackar jag för. D

Nu kom Jacob o la sig på min axel, sötboll.. Får försöka ta mig upp ur soffan, så vi kan baka pepparkakor eller något. Har ju deg i kylskåpet, bara ta fram o baka. Vad är mysigare än att sedan fika med pepparkakor när man ser snön yra ute?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar