tisdag 5 april 2011

Lycka.

På fredag går jag in i v.13, och det är verkligen en milstolpe då man har gått 1/3 av graviditeten. :-)
Om 7 veckor har jag gått hälften till o med av hela resan.

Snart kommer jag få börja känna puffar där inne, verkligen jättemysigt!
Inga av mina kläder passar längre, utan jag får använda ett elastiskt graviditetsband som håller ihop midjan på byxorna, hehe.

I början av graviditeten kände jag massa oro och ångest, men allt har verkligen släppt och jag är superlycklig. Jag har nog inte varit såhär glad på länge. :-)

Matlusten har kommit tillbaka också, och jag kan förhoppningsvis börja gå upp i vikt nu. Har kanske gått upp 1-2 kg totalt än. Det är väldigt lite för att vara jag under en graviditet, gick ju faktiskt upp 30 respektive 20 kg de andra gångerna.
Hoppas jag kan hålla mig runt 15 denna gången, vore skönt att inte gå upp så mycket med tanke på att jag alltid får stora problem med foglossningar.


Nu hejjar vi på, för nu ska bebisen komma in i en racerspurt och växa som tusan i 11 veckor!

1 kommentar:

  1. Jag brukar också gå upp 30 kg i vikt... Landar på nästan 90 kg... och ganska fort får jag sluta använda "vanliga" kläder...
    Det verkar som om du mår rätt bra Emma..det gör mig glad!
    Kramar, Hanna Hmm

    SvaraRadera