tisdag 26 april 2011

Även motvind kan vända.

Motvind kan det inte vara för evigt, och allting är ju inte heller motvind även om det känns så vissa dagar då man verkligen är less på allt.

Det är svårt att hänga sig kvar i grenen (det positiva) när vinden försöker blåsa en av tryggheten.
Det jag menar, det är svårt att tänka positivt och hänga sig kvar på det som är värt allt, när man går motgång efter motgång.

Men just nu löser det sig med jobb för min del också då jag kan börja hoppa in på timmar igen innan jag går på schemat, det löser sig med Amigo och min praktik. Sen hur det går med Mattias jobb får vi väl gå med ett tag, den där klumpen i magen, men förhoppningsvis så kommer det ett svar snart om hur det blir..
Barnen är friska, och jag är inte lika yr och mår inte lika dåligt. Förhoppningsvis så håller det sig så också så att jag kan jobba så länge som möjligt. :-)
Sen ska jag njuta av föräldraledigheten så mycket det bara går!

Idag ska jag och älskling käka pizza också o bli tjocka o bara njuta av kvällen. Haft en bra dag också, varit i stan och småshoppat lite.
Köpte en hel del gottit till Amigo, ett par shorts till Jacob och sen blev det såklart en fika på det också!

Idag frågade förresten grannen mig om jag var gravid, så man kan väl säga att det syns nu då :) Han frågade också om vi hade tänkt att skaffa ett fotbollslag, ptja, vi har ju några kvar till ett fullt lag, men vi kanske kan utnyttja syskonbarnen i laget? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar