söndag 24 april 2011

Lite mycket just nu..

Lite väl mycket runt omkring just nu..
Mattias kanske mister jobbet, vilket verkar troligt med tanke på EIB.
Och jag tänkte göra praktiken nu när min sjukskrivning går ut,
och vår hund, älskade sötaste lilla hunden, ligger ute till försäljning just nu efter många svåra beslut..

Mattias sökte jobb konstant i 6 månader sist gång han blev varslad från SAAB utan lycka, jag är gravid så att söka heltidsjobb känns meningslöst (även om jag gör det.)

Praktiken vill jag så himla gärna göra, men jag hade behövt jobba för att få pengar som man kan spara undan i fall det skulle bli så att M. blir av med jobbet..
Frågan är hur mycket jag klarar av att jobba också, med tanke på graviditeten och de krämpor jag har..

Allt är så otroligt jobbigt just nu, o det känns ibland som att man bara vill ligga under täcket och gömma sig för verkligheten.
Allt är bara blä, allt är orättvist.. Medvind någon gång vore skönt, bara för omväxlings skull.

1 kommentar:

  1. Åh..jag skrev en jätte lång kommentar till det här inlägget igår.. men tydligen fungerade det inte... suck...nytt försök nu då!
    Usch, jag lider med er... Men vet du vännen, ni kommer att fixa det! På något konstigt sätt löser det sig alltid!
    När jag väntade trean var jag arb.lös, maken varslades och blev arb.lös.. vi hade precis köpt hus, ny bil..
    Man tar sig igenom det! Och det kommer även ni att göra! Försök att njuta av det som växer inom dig, oroa dig inte.. Det tjänar du inget på, det som händer det händer om du oroar dig eller ej...
    Sedan vet jag att det inte går att INTE grubbla på det...
    Kramar till er, H.Hmm

    SvaraRadera