onsdag 1 juni 2011

Gravid v.20 imorgon.

Jag har gått upp lite över sex kilo nu, och mina ben börjar redan ta stryk. Har haft foglossning i några veckor redan.

Jag börjar tveka på mig själv och mitt fullspäckade schema i sommar där jag ska jobba 7 pass i veckan. Som det är nu har jag redan svårigheter att gå till postlådan och tillbaka.

Mina vader gör så fruktansvärt ont så jag lunkar mer eller mindre fram.. Känner ju att jag inte vill svika dom på min arbetsplats, då jag verkar vara en av få med både körkort och utbildning som fått tjänst inom hemvården i sommar..
Vill ju inte behöva bli sjukskriven/ta ut havandeskapspenning redan första dagen. :-(

Har provat att sova med benen högt upp, men ändock får jag kramp i vaderna som ger en smärta som sitter kvar flera dagar. Har även provat med stödstrumpor i det varma vädret idag. men inte heller det hjälpte mina onda vader.

Sen som undersköterska inom hemtjänsten innebär mycket stress, fast antagligen ändå den bästa platsen att vara i sommar. Då slipper jag gå på en avdelning fram o tillbaka i flertal timmar, iofs så slipper jag ju rökning inomhus hos brukarna på en avdelning. För o nackdelar med allt ;)

Ska jobba 9 timmar på söndag, får se hur det känns efter den dagen, sen kan jag väl börja förbereda mig för sommarschemat, det lär ju inte bli bättre fysiskt för min del ju längre gången jag blir.

Så, nu har jag gnällt lite.

1 kommentar:

  1. Och jag snyftar mig fram... ; ) Fånigt överkänslig just nu... Kom ihåg att vila också Emma!
    Kramar

    SvaraRadera