söndag 12 juni 2011

Söndag.

Helgen har varit ganska bra trots några missöden. :-)
Igår hade vi en liten kusinträff, där jag fick träffat min kusin Magnus för första gången någonsin. Det var verkligen jättetrevligt!

Idag kom lilla Leo och hälsade på, min syster lilla grabb. Satt barnvakt åt honom hela dagen, och han smälte in i mängden här hemma. Det kanske inte blir så jobbigt med tre barn i alla fall?
Skulle laga mat, hade tänkt slå på stort, eller ja, jag slog på stort och fixade en helstekt kyckling. Grejen var bara den att jag tappade den i lergrytan, där massa smör låg, så det skvätte upp i ansiktet på mig.

Värsta drabbade stället blev mellan ögonen, där skinn börjar lossna nu. Sen blev även höger ögonlock och ett par ställen i pannan drabbade..
Det känns ju kan man säga, och jag håller verkligen tummarna att jag inte får någon ärrbildning..
Gick med en isklamp i säkert 40 minuter efter olyckan, så jag tror att jag begränsade skadorna ganska bra..

Det sägs att man blir klumpigare som gravid, och det är nog en hel del sanning i det. :-)

Resterande av dagen blev bättre i alla fall, alla barn var jättesöta och snälla. Vi har fikat, varit ute och lekt, degat, ritat och myst.
Sen blev golvet färdiglagt idag också, där uppe i hallen. Är så äckligt nöjd nu när hela övervåningen är färdig. Dock saknas lite golvlister här o där, men vad tusan, det är skitsnyggt i alla fall. :-)

Får se vad morgondagen ger, förhoppningsvis inga fler brännskador. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar