fredag 24 juni 2011

Fascinerad

Jag är fascinerad över medmänskligheten som finns hos flera människor här i landet Sverige..
Sen fascineras man också över den idiotin som finns hos flera..

Men för att fokusera sig på de som känner med människor som har hamnat i en svår situation, dom är värda guld. Det är en sådan person som jag vill vara, en sådan person som jag försöker vara. Jag hade gärna gjort mer, om jag hade kunnat..

Slaget blev ju nu när M. blev utan pengar från Saab. O eftersom jag varit sjukskriven en hel del så har jag inte kunnat jobba, o därmed inte kunnat spara undan så mycket.
Så nu, när vi äntligen kommit på fötter igen så ville vi åka iväg, så vi bokade ju hotellrum, köpte gbg-kort och åkte paddan. Dagen då M. skulle få lön, så skulle vi åka till liseberg bland annat. Men det blev ju inget med det, utan vi fick åka hem då de pengar vi hade kvar var tvungna att gå till mat istället för nöjen ... Man får ju prioritera när det väl kommer till kritan där man måste spara in på allt.

Är det fel att vilja ge sina barn, och sig själv, lite ledigt och ha lite skoj, ifrån det eländet som varit? Det har varit mycket sjukskrivningar sen i höstas, efter att jag ramlade från byggställningen. Sen efter att jag blev gravid så har jag mått så dåligt och inte orkat mycket, och sen när jag fick ligga inne pga. att jag inte kunde gå pga. yrseln så tog det priset tyckte man. Men sen började Jacob bli sjuk hela tiden, och då förstod man att det var droppen som rann över.
Så vi behövde verkligen komma iväg från allt och ha kul.. Men sen fick vi ju vända i princip..

När vi kom hem möttes vi av två personer från GT, jättetrevliga. En fotograf och en journalist..
Senare ringde dom hem till oss, ca 1 timme efter att dom hade åkt och fråga i fall inte GT skulle kunna få bjuda hela familjen på Liseberg, redan nu på lördag. Vi tackade ju såklart ja, och vi såg en ljusglimt i vardagen..

Men inte nog med detta, så ringde en norrman som är bosatt i Marstrand till Aftonbladet idag, och frågade i fall inte han fick bjuda hela familjen, inklusive bensin, på liseberg!
Vi berättade dock som det var, att GT skulle bjuda oss på en dag där nu på lördag. Då ville han istället bjuda oss på Nordens Ark nu på söndag..
Vad kan man säga? Det finns människor som bryr sig, och alla dessa människor är verkligen guld värda..

Nu får barnen en helhelg med glädje och skoj, och jag slipper känna ångest över att jag arbetar 5-6 dagar i veckan o inte har tid eller pengar till något annat än det nödvändigaste nu när M. inte får någon lön.

Tack du snälla person som bjuder oss på Nordens Ark, och många tack till GT. Ni har verkligen ljust upp vardagen som annars skulle varit grå och fylld med ångest.

Som varje förälder, så önskar man sitt barn en rolig sommar. O när man inte har möjligheten själv av olika skäl, så blir man evigt tacksam när sådana här personer kommer in o gör livet lättare.

4 kommentarer:

  1. Otroligt, underbart, sanslöst!!!! Vad ska man annars tycka? Ha det alldeles underbart!!!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! :D Det finns underbara människor i Sverige och i världen =) hoppas båda dagarna blir underbara! Glad midsommar till er! =) kram Stefan

    SvaraRadera
  3. Säger som Eddy, helt underbart! O nu får jag ju tillägga HEJA NORGE med!! :)
    //mamsen

    SvaraRadera
  4. Åh vad glad jag blir!!! Underbara medmänniskor!

    Kramar till er

    SvaraRadera