onsdag 26 januari 2011

Att hålla en diet.

Att hålla en diet är nog ingenting för mig. Jag är inte överviktig med mina ca 60 kg till 167 cm, så jag tänker verkligen inte hålla stenhårt på LCHF.

Jag känner mig låst av att inte kunna ta en god fika ibland med vänner, och jag spyr av tanken på ägg, vilket jag har ätit varje dag sen i lördags.
Mjukt bröd är inte jättegott ändå, så det är inget fall för mig. Men knäckebröd vill jag kunna äta någon gång när hungern sätter in, det måste ändå vara bättre än att ta en chokladkaka och mumsa i sig.

Till middag tänker jag fortsätta bojkotta potatis, ris och pasta och ersätta med goda grönsaker så som broccoli och morötter m.m.
Godisätandet blir bara på helgen, och jag ska inte äta det bara för att det är helg utan jag ska äta det på kvällen OM jag är sugen, annars kan det lika gärna vara.

Så man kan väl äta LCHF till 80%, och sen leva som man vill de resterande 20 tycker jag.

Och påtal om bröd, jag kommer fortfarande äta tortillias till tacosen. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar