lördag 16 juli 2011

Nedräkningen.

Nu går jag snart på andra passet på jobbet för dagen, och sen är det bara imorgon kvar - sen är jag ledig en hel vecka! Även om jag önskar att ledigheten vore längre, så har man inte direkt råd till det när man är timvikarie. :-)
När jag kommer tillbaka till jobbet den 25e Juli, så börjar nedräkningen inför långledigheten!
Sista Augusti gör jag inte en arbetsdag till (säger jag nu), utan då går jag på min föräldraledighet. Underbart skönt att man kan ta ut FP 60 dagar innan BF, så man kan få hinna vila upp sig och förbereda här hemma.

I veckan ska det SÅKLART bli skitväder bara för att jag är ledig, och vi som hade planerat en resa till Skara Sommarland.. Jag hoppas att det i alla fall kan hålla upp en dag i nästa vecka, så man kan få åka iväg.

Annars så, jag är i vecka 26, och snart passerar jag den ljuvliga gränsen v.30. :-) Jag är megatrött hela tiden, trött på jobbet för tillfället, lite halvgnällig och har foglossning när jag ligger ned. Annars är det toppen. :-)

Tiden går ändå ganska fort, så snart är man väl där, den dagen man ska åka in. Förstår inte varför det inte känns verkligare med graviditeten denna gången, är ju ändå tredje gången.. Men antar att det är bra att man inte tar någonting för givet, för ingen graviditet eller förlossning är densamma. Ska bli spännande, och otroligt skönt när bebisen väl kommer ut.. Längtar verkligen tokmycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar