måndag 25 juli 2011

10-13 veckor kvar.

Idag var jag hos min barnmorska ang. min svåra foglossning, mina svåra nätter och att jag knappt kan röra på mig.

Hon pratade om att man kunde bli igångsatt när man har sådana bekymmer som jag har, inte än såklart, men närmare förlossningen.

Läst flera som blivit det, men en hel del har också fått strida för det.. Vid vecka 37-38 är barnet helt fullgånget, men dom menar på att igångsättning kan stressa barnet och de flesta vill se en naturlig förlossning.

Självfallet vill jag föda utan att bli igångsatt, men om det blir så illa som det var hela förra veckan så kommer jag inte klara av längre än nödvändigt.
Som det är nu, så har jag ju min man hemma som kan ta hand om barnen, men sen när han börjar jobba så kan det bli extremt jobbigt.
Jag kan ju inte bära, eller ens stå i längre perioder. Att gå ut med hunden är det inte ens på tal om..

Jag blev igångsatt mer eller mindre med Jacob eftersom mina värkar hade trappats ned när jag kom in till förlossningen. Dom tog hål på hinnan och satte sedan värkstimulerade dropp för att hjälp till på traven.

Vi får väl helt vänta o se hur det blir, ska till barnmorskan igen på måndag, och då får jag fråga henne hur svårt det kan bli med igångsättning istället för att gå fullt ut + en hel vecka till som jag gått de andra gångerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar