söndag 14 augusti 2011

Full vecka!

Från nerbruten som jag var tidigare, så kom idén som solsken från en igensatt himmel.
Tankens kraft är det som begränsar en att besegra världens alla hinder.
Man kan mer än vad man tror, man måste bara låta sig själv tänka utanför ramarna. Jag fick idén från Hallsberg, eller ja, idén har jag väl haft tidigare, fick snarare motivationen, den rätta knuffen.

Mellan den 15-21 Augusti så kommer jag hålla i en insamling till förmån för Läkare utan Gränser, o alla småslantar ska gå till Afrikas Horn.
Kommunen har hakat på, och ett par företagare har hakat på och ska skänka pengar!

Målet är 1 kr/invånare, såklart hoppas jag på mer. Men jag kommer vara oerhört stolt över alla människor som visar sin goda sida och ger den här kronan, för många kronor små blir till en summa av betydelse för många, många människor!

Detta är en stark hjärtefråga för mig, och varje gång jag ser en bild på ett undernärt barn gör så att tarmarna vrider sig runt i hela magen.

Jag ser fram emot denna veckan så enormt, o jag ser fram emot nästa månad ännu mer då pengarna ska sättas in på Läkare Utan Gränsers konto. :-)

1 kommentar: