tisdag 30 november 2010

Skitnatt.

Jag vaknade vid ettiden och kunde inte svälja, det sved och gjorde så jäkla ont. Var tvungen att gå ned och tvinga i mig en ipren o ett par alvedon, inte så lätt när tonsillerna är som två tennisbollar.
I samma veva vaknade både Jacob och Julia. Julia har antagligen åkt på ögoninfektion hon också, och Jacob vägrade bara sova.

Vid fyra somnade han, och jag somnade i soffan - sittandes.
Vaknade sedan vid halv sex igen för att min man var nere och skulle åka till jobbet.
Helt slut så gick jag upp och la mig igen. Orkade inte prata, orkade knappt att andas.. Däckade på några få minuter, och vaknade sedan igen vid kvart i åtta av att Julia vaknade..

Strax efter det så vaknade Jacob.. Det har verkligen varit en skitnatt, och det kommer vara en skitdag också. Jag har ställt in mig på det, för jag orkar inget annat.. Det är orättvist att man tvingas agera superkvinna och supermamma om dagarna när orken knappt räcker till en själv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar