tisdag 30 november 2010

Så trött jag blir..



Jacob har öroninflammation - igen. Samt att han har ögoninfektion.. För er som inte vet, så är det ungefär 6e gången i år, och ett par- tre stycken har varit reviderande. Så förhoppningsvis så får han rör nu, remiss till öra-näsa-hals har vi fått nu i alla fall...

Jag blir också bara sjukare och sjukare, jag har så jäkla ont i halsen och är öm i nacken.. Febern toppar nästintill 39 grader och jag är så slö.
Fattar inte att streptestet inte visade någonting igår på halsen, crptest visar aldrig rätt.. Ena dagen kan det vara under 8, vilket som är normalt, för att sedan andra dagen vara över 30.. Helt galet.

Ger det sig inte tills imorgon, så får jag be dom ta ett nytt test i halsen. Dom har skickat halsodling, så det kommer väl imorgon också. Får hoppas det visar nåt, så jag kan få penicillin så detta försvinner. Pest och pina..

Man kanske skulle satsa på att bli hemmafru och leva fattigt, för jag kommer ju aldrig iväg till skolan och jag kommer aldrig iväg till jobbet för att antingen så är jag sjuk eller ramlar o slår mig, eller så är barnen sjuka.. Det är orättvist och jobbigt..

Jag hamnar så mycket bakom i skolan nu, så det kommer kännas svårt att komma igång sen när jag väl blir frisk igen.. :(

Nu väntar jag på att Iprenen ska hjälpa, så att jag o dottern kan fika. Jag förtjänar allt godis och gott nu när det är som det är. ;)

2 kommentarer:

  1. usch..jobbigt! Jag är hemma sedan i torsdags med feber , hosta osv... sönerna har löst av varandra veckan innan det...
    Krya på er vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kryar på dig gumman. Tänker på er!
    Kram

    SvaraRadera