söndag 28 november 2010

1a Advent, helt perfekt.

Det har verkligen varit en helt underbar dag. Barnen har varit så snälla idag, så jag har till o med fått pyssla med allt möjligt. Satte dom i badet, så passade jag på att bädda sängar och så. Sen var dom färdiga, och då myste vi till det i tösens rum med nerdragna persienner och med Musses Jul.

Sen blev det sovadax för Jacob, så jag och Julia gick ned. Hon satte sig och målade, inte bara i målarblocket såklart, utan också på sig själv -en hel del.
Hon ville vara indian sa hon..

Jag fixade middag, o sen kom älskling hem från den beordrade övertiden på jobbet. Efter det så blev det bakning. Vi fixade pepparkakor och massor med lussekatter.
Sen blev det iväg på tändningskvällen med fyrverkerier.
Nordanvindar blåste ute, så det var verkligen jättekallt.
Kan ju säga att man uppskattade de 21 grader som är inomhus hos oss. :)

Nu väntas det potatisgratäng och revbensspjäll - perfekta avslutningen på kvällen.
Får dock se hur morgondagen ser ut, om jag kan åka och putsa vägg eller om jag får vara hemma med en febrig Julia och Jacob. Kanske blir en hemmamysdag till.

2 kommentarer:

  1. Nej men... har du flyttat? Måste lägga in dig på "listan" så jag hittar hit!
    Vad fint du har gjort!
    Kramar, Hanna (Hmm)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gjorde det igår. Nystart. :-)
    Hoppas allt är väl med er!
    Kram!

    SvaraRadera