torsdag 5 maj 2011

En bra dag.

Varit internetlös i några dagar här nu, har dock kunnat använda min mobil men det är bara pillrigt och jobbigt. :-)

Mår bara bättre och bättre hela tiden, och idag lämnade jag barnen på dagis och gick en lång, rask promenad på 6 km. Men det slutade inte där, utan jag har gått totalt 8,6 km idag! Sen blir det en promenad till jobbet o tillbaka - om det inte regnar då såklart ;)

Min gubbe i stegräknaren gjorde vågen för mig när jag passerade 12000 steg förut, det tyckte jag var fint.

Var hos min BM idag också, tiggde till mig så att jag skulle få höra hjärtljuden, men hon sa det att man väldigt sällan kan höra dom innan v.20, och jag är i v.17 imorgon. Så inga hjärtljud blev det, men barnmorskan fick en rejäl spark av bebisen när hon höll på med dopplern. Hela magen hoppade! Första, riktiga sparken.. Otroligt kul :-)

Om två veckor är det dags för ultraljud också, längtar som en tok.
Efter det, så ska vi börja planera resan till IKEA för att köpa lite möbler till bebisrummet och byråer till barnen. Sen ska vi börja lägga golv o tapetsera i bebisrummet, och i slutet av Juni köper vi en barnvagn då vår gamla ska till skroten! :D

Har suttit och pusslat med FP för Mattias del efter bebisen har kommit, han har ju ju fortfarande ca 60 dagar kvar att ta ut för Jacob, så JAG har bestämt att han ska ta ut tre dagar i veckan i november och vara helt föräldraledig i december tillsammans med mig. Håller vi bara oss till sparandet, så kommer det funka då vi kommer behöva låna ett par tusen därifrån i Januari. Man är ju inte rik när man går på FP precis ;)
Mattias mister ungefär 5-5,500 tusen på att vara föräldraledig..

Hur som helst, det blir toppen. Bara han är hemma någon eller några dagar i veckan så är jag jättenöjd!

Men före bebisen kommer ska som sagt rummet färdigställas, barnvagn ska inhandlas och jag ska hinna jobba färdigt mitt sommarschema som slutar i augusti.
Sen så börjar jag varva ned inför föräldraledigheten.. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar