torsdag 24 februari 2011

"mamma jag drömde"

Vår dotter kom inrusande klockan fyra på natten " mamma, jag drömde att jag blev en docka."
Hon hade återigen drömt en mardröm, o denna gången blev hon liggande emellan mig o M. Hon somnade en halvtimme efteråt, o jag ca en timme. Sen fick jag sova till sju då sonen vaknade, men Julia vaknade klockan åtta glad o pigg. :-)

Åt frukost, och beredde oss för att åka o städa efter igår. När vi kom dit, så hade redan P gjort detta, han som lånade ut lokalen till oss! Ändå hade jag idag som städdag, men han hade fixat allt redan.. Vilken stjärna!
Ska köpa en blomma till honom, för han besparade mig väldigt mycket arbete idag.

Så jag packade bara in i bilen och sen åkte vi hem till min mamma o fikade en sväng.. Att se på henne, det sättet som hon satt o log omedvetet åt sina barnbarn var magiskt fänglsande. Man blev lycklig i själen av att se så mycket kärlek i ögonen. :-)

Kom hem för typ en timme sen, o Jacob fick lägga sig o sova innan middag idag, då han var så trött. Han hade problem med sin förkylningsastma igårkväll när han skulle sova, han bara låg och hosta och hosta tills han tappade andan typ.. Fick sitta med honom en stund, ge honom medicin och klappa på honom, sen ville han upp o sova igen. Mysungar jag har!

Om 5 minuter är maten klar, och idag blir det potatis med pizzakassler. Det är mumma det, och enkelt också. Skönt när maten sköter sig självt! Men dukningen, den får jag väl ta tag i nu.

Ha en bra dag!
Ta ta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar